.

Drömmar, drömmar drömmar. Jag tror att det är väldigt viktigt att ha drömmar. Men jag har så svårt att se vad mina drömmar är. Jag tror liksom inte att jag har några såna stora som "Jag vill åka till USA!" "Jag vill åka som aupair till Australien!" "Jag vill bli rockstjärna!" eller något sådant utan det jag mest vill är ju såklart att mina nära och kära ska må bra och att få vara lycklig, skaffa mig ett kanonjobb som jag älskar, hitta min drömprins och lite sådär. Men det är ju faktiskt också drömmar, om än ganska realistiska men vem har sagt att drömmar måste vara ouppnåliga? Såklart skulle jag vilja besöka alla världsdelar, hur jag skulle göra med Arktis och Antarktis har jag inte kommit på än, något av det vore ju coolt i alla fall, men jag vet inte om jag anser det som en dröm, det är inget jag inte skulle klara mig utan, tror jag, utan det blir så om det blir så, och snart är ju tre världsdelar avbockade i alla fall. 
 
Jag är inne i en sån period nu, jag vet verkligen inte vad jag vill och då kan jag faktiskt avundas lite dessa som har ett drömjobb som de vill bli när de blir stora. De vet verkligen vad de vill och jag hoppas för deras del att dessa drömmar uppnås, men de som har såna drömmar som de inte orkar kämpa för, er avundas jag inte. Men samtidigt är det kanske inte riktigt en dröm då, om man inte orkar kämpa för dem, lite som citatet säger. I alla fall, jag vet verkligen inte vad jag vill jobba med, alla jobb känns så tråkiga eller jobbiga och om jag hittar något som kan verka lite jobbigt då måste man utbilda sig och just nu känns det bara jobbigt, speciellt om jag inte vet att jag vill hålla på med det sen. Därför har jag börjat fundera på att starta eget. Tänk på att få vara sin egna chef, kunna jobba hemifrån och lite när man vill (ja, jag fattar att det är slitsamt) och samtidigt hålla på med något roligt och som man älskar. Men då är ju bara frågan, vafan skulle detta företag vara för något? Jag har absolut ingen aning! Blö, jag blir lite halvt galen på detta... But hey, C'est La Vie.

Kommentarer
Postat av: Pauline None


Ha en fin dag! Följ gärna mitt lilla liv i Los Angeles ❤

2012-11-21 @ 08:17:09
URL: http://paulineart.blogg.se
Postat av: sanna

vilken fin blogg du har:-)

2012-11-21 @ 21:35:16
URL: http://www.sannagustafssonn.blogg.se
Postat av: Mikxki

Riktigt bra citat högst upp :)

2012-11-21 @ 22:09:20
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: kompakt

BLI VECKANS BLOGG ??? DRAR MINST 3 VINNARE PÅ FREDAG. VINNARE NR 1 VINNER EN BILDLÄNK I VÅR MENY snabblänk: http://kompakt.blogg.se/2012/november/bli-veckans-blogg-v47.html# / kram kompakt

2012-11-21 @ 22:35:29
URL: http://kompakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0